VEGÁNSKA KUCHYŇA, KTORÁ NÁS DOSTALA

17:44

Ahojte!

V poslednom článku som vám spomínala to, ako sa mi splnil sen a dostala som sa na kurz varenia, po ktorom som túžila. Na konci som prezradila, že sa chystám spolu s Frederikou na ďalší. Bol ním kurz modernej vegánskej kuchyne v Chefparade, a ja som po ňom ostala milo prekvapená. Preto sa chcem o svoje dojmy podeliť aj s vami! 

Možno vás zarazilo slovo "vegánskej". Ak sa pýtate, či vegánka som, odpoveď je nie. Ale pravdou je, že nekonzumujem živočíšne výrobky v takej miere ako je to "bežné". Najmä mliečne produkty nahradzujem inými alternatívami, kvôli laktóze, ktorá mi nerobí dobre. A keďže už máme na trhu alternatívy aj pre iné živočíšne produkty, volím radšej tie. Istý čas som sa vegánsky stravovala, a prišla na chuť mnohým jedlám, o ktorých som ani netušila, že existujú. Presvedčila som sa, že v kuchyni sa toho dá vykúzliť naozaj veľa. Aj keď úplne vegánstvo nie je cesta pre mňa, tento kurz bol skvelou možnosťou, ako si opäť rozšíriť obzory.



Na kurze sme sa stretli v komornej atmosfére, čo bolo skvelé, pretože sa mohla naša šéfkuchárka, "Maruška", venovať každému osobitne. Poviem vám, s tak pozitívnou a milou osobou akou je ona som sa už dlho nestretla. Okrem receptov nás naučila aj veľa trikov, s ktorými ide varenie ľahšie, a porozprávala nám viac o ingredienciách a postupoch, ktoré vo vegánskej kuchyni sama využíva. Spoločne sme si pripravili neskutočne chutné a sýte menu. Ak by som ho naservírovala nezainteresovanému človeku, a až po dezerte prezradila, že bolo celé vegánske, verte, že on by neveril. 


Ako prvé sme si pripravili zemiakové placky podávané s falošnou "bryndzou". Jej základom boli kešu orechy a vďaka správnemu dochuteniu sme docielili chuť ozajstnej bryndze. Poviem vám, sama som svojmu jazyku neverila. Bola to veľmi rýchlo pripravená mňamka. Aj keď sa to dá ľahko pripraviť doma, Maruška nám prezradila veľa tajných "ťahov", čo dáva kurzu pridanú hodnotu. 

Druhé jedlo bolo oficiálne nazvané ako "Cesnakovo-zeleninový sen s pínovými orieškami". Išlo o cestoviny zo zeleninou na výbornej omáčke. Cestoviny sme si pripravili z cukety (vďaka prístroju, ktorý musím mať doma!), potrebnú zeleninu sme dusili a dochutili najmä cesnakom a lahôdkovým droždím. Pri jedení som sa len zalizovala, a toto je za mňa najlepšie jedlo z celého menu!


Ďalej sme pokračovali šalátom. Človek by si povedal, že vegáni jedia šaláty zrejme každý deň a nie je to nič lákavé. No pri ňom sa dá naozaj vykúzliť všeličo, stačí mať fantáziu a chuť skúšať nové veci. Popri ňom sme si pripravili aj údenú šošovicovú omáčku, čo bolo veľmi sýte jedlo. Tieto dve recepty sme na tanieri spojili a poviem vám, z tohto by sa dosýta najedol aj taký stavbár. Najlepšia vec na varení pod dohľadom skúseného šéfkuchára na kurze je aj to, že vám ukáže, ako dochutiť jedlo tak, že zabudnete pri jedení na solničku.

No a na záver nesmela chýbať sladká bodka. Táto bola naozaj sladká. V mištičke pred nami pristála sladučká hmota, ktorá vyzerala ako hustá zmrzlina a chutila ako cesto na cookies poliaté slaným karamelom. Z toho som vzala ochutnať kúsok aj priateľovi domov, a doteraz obaja neveríme, že základom tejto dobroty bol cícer! Po tomto sladkom zakončení sme už nevládali ani rozprávať. 



Som neskutočne vďačná, že som sa opäť dostala na kurz varenia do Chefparade a naučila sa ďalším novým veciam, ktoré rada vo svojej kuchyni zúžitkujem. A verím, že tým prekvapím aj ľudí, ktorým svoje výtvory naservírujem. Tiež verím, že toto nebol môj posledný kurz v tejto škole. Ako som spomínala v minulom článku, lákajú ma ďalšie kurzy. Ak po nich pokukujete aj vy neváhajte! Vezmite niekoho blízkeho, s kým tám strávite spoločný čas užitočne - niečo sa naučíte a dobre sa najete!

Evka

You Might Also Like

0 komentárov